پارمین و آروینپارمین و آروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره

دوقلوهای ما پارمین و آروین نازنین

آخه چرا

1393/6/28 15:29
نویسنده : آرام
571 بازدید
اشتراک گذاری

 اینودرجواب یکی از خانمهایی که گفتن مادرای بچه های دوقلو بچه هاشونو شلخته نگه میدارن و همش هم زار میزنن که دوتابچه سخته نوشتم. البته تو وبلاگ من ننوشته ولی کلا خیلی ناراحت کننده بود.

  اخه خانوم محترم شما که فقط یه بچه داری اونم دختر( البته بچه زحمت داره ولی پسر دوسه برابر بیشتر ازدختر انرژی می بره) اونوقت چه میدونی که ما چقدر سختی کشیدیم تازه فکرنکن که زحمت دو تابچه دوبرابر یکیه نه ده برابره اگه شما بچه رو میخوابونی بعد میری میخوابی یا به کارهات میرسی ما باید یکی خوابید تازه اون یکیو بخوابونیم یا ساکت نگهش داریم با استرس که نکنه قل دیگه رو بیدار نکنه.

بادوتابچه بیرون برای خرید رفتن انقدر سخته که ادم ترجیح میده فقط برای تهیه ملزومات خیلی مهم این سختی رو بجون بخره نه اینکه هرروز دنبال لباس و دک و پز بره تازه اگه کسی مشکل مالی نداشته باشه بتونه هرروز یه مدل به دو تابچه بپوشونه و .... همه که پرستار و کمک ندارن که دوتابچه رو بهش بسپارن و دایما تو خرید و امثالهم باشن اگه کسی تمکن مالی نداره پس شلختس یا بد سلیقه؟

هردوره ایشون یه مدل مشکلات داره تا وقتی شیرخوارن و غذا نمیخورن بشدت وابسته به مادرن وقتی نوپاهستن باید مواظب دوتا بچه باشی که بخودشون و به همدیگه صدمه نزنن ریخت وپاش و بشور وبساب و غذا دادن و خوابوندن و لباس پوشوندن مریضی دو تابچه رو در نظربگیر یکیش هم برای خیلی ها سخته و بقول شما زار میزنن چه برسه به ما که همه اینها رو هرروز باید دوبار تجربه کنیم خیلی از دوستان که دو قلو دارن واقعا از لحاظ جسمی  مشکل پیداکردن دوستی میگفت تقریبا دستام از کارافتاده دارم کورتون میزنم یا مشکل زانو  و کمر پیداکردن دایم باید بچه رو روپا تکون بدی دیگه جسم سالم واسه آدم نمیمونه واقعا. یه بچه رو تازه اگه پدر یه تایمی خونه باشه بسپری بهش، با اون یکی که تو بغلته باید آشپزی کنی و به کارهای دیگه ات برسی. حالا اگه پدر بچه ها صبح بره و شب بیاد که دیگه ...... من از صحبتات برای خاص خودم ناراحت نشدم ها واقعا دلم نمیخواد کسی اینجوری درمورد مادرایی که واقعا چیزایی رو تجربه کردن که برای شما تصورش هم محاله اینجوری قضاوت کنید.

خیلی ها پرستار وکمک هم دارن ولی اونم همو نقدر سخته که بدون کمک باشی باید دایما نظرات مختلفشون رو بشنوی اگه بزرگترت باشن مجبوری قبول کنی حتی اگر دوست نداشته باشی کلا زندگیتو تحت الشعاع قرار میدن مجبوری تحمل کنی اگه کمکت غریبه باشه که باید دایما مواظب باشی چه رفتاری با بچه هات داره ما که کلا تو کشورمون بی بی سیتر نداریم که برای این کار آموزش دیده باشن آدمهای با مشکلات خانوادگی البته محترم ولی با شخصیتهای متفاوت با خودت رو باید تحمل کنی آیا اینارو تجربه کردی ؟

 

پسندها (2)

نظرات (4)

مامانی
28 شهریور 93 17:48
عزیزم بیخیال به خوشگلات برس که سخت ترین و شیرین ترین کاردنیاست،خوش باشین نازنینها
مامان مریم
29 شهریور 93 9:34
عزیزم به دل نگیر. من خیلی به محیا میرسیدم. اما الان تصمیم گرفتم سر دوقلوها خودمو اذیت نکنم. که چی بقیه بخواد خوششون بیاد. میخام نیاد. تازه تو اینهمه گرونی و مشغله، ست بودن و خرجای تولد و .. واقعا ابلهیته. من خودم کارمندمو قدر پولمو میدونم. به ما سر بزن
آرام
پاسخ
مرسی . باشه حتما
صبور
30 شهریور 93 11:38
سلام به همه عزيزاني كه نظر منو ميخونن. فقط خيلي خلاصه ميتونم بگم دوقلو يا چند قلو داري به هيچ وجه از هيچ بعدي ( مالي ، جاني و ....) با يك نوزاد داشتن قابل مقايسه نيست. البته تو صحبت علي الظاهر همه سخت بودن اون رو تاييد ميكنن ولي اون كجا كه آدم از دور ببينه يا خودش مستقيما درگير باشه و تجربه كنه.اميدوارم خدا به همه اين معرفت رو بده كه تا در مورد چيزي اطلاعات و تجربه كافي نداشتن در موردش نظر و فتوا ندن ! و همچنين به تمام دوقلو يا چند قلو داران توان و انرژي مضاعف براي نگهداري و پرورش فرشته هاشون عنايت كنه . شما هم به نظرم خيلي حساس نباشين من هم وقتي مطالب رو خوندم چون خودم جز خانواده دوقلو داران هستم عليرغم اينكه گفته ها مشمول حال من نمي شد ولي حس كردم يه جورايي اين طور اظهار نظر نا آگاهانه اهانت به خانواده بزرگ دوقلو داران هست ! بعضي چيزا متاسفانه با فرهنگ ما آميخته شده و شايد منظور خاصي هم پشت خيلي از گفته ها نباشه ميدونم كه سختي بيش از حد نرمال معمولا آدمو حساستر ميكنه بايد همه سعي كنيم قضاوتهامون واقع بينانه تر و عادلانه تر باشه .
مامان و بابا
30 شهریور 93 15:37
سلام من حديث جونم به من هم سر بزنيد خوشحال ميشم.